dissabte, 14 de novembre del 2015

Noves vies comercials que aprofiten les competències de l'àmbit artístic.

El present de la creació artística ha d'anar obrint noves vies per a fer possible de supervivència de les disciplines i l'ofici d'aquells que es dediquen encara a aquesta vella  indústria cultural .   Més enllà del paper de pintors,  escultors i artistes reconeguts de tota mena,  en la societat tecnològica d'avui s'amplia cada cop més la dimensió visual (i plurisensorial) d'aquesta expressió de la cultura col·lectiva.  Les experiències mediatitzades per multitud d'aplicacions simultànies de la tecnologia  (efectes lumínics, efectes de so, grabacions, imatges projectades, imatges virtuals, efectes escenogràfics, estímuls sensorials diversos...)  guayen terreny cada dia,  tant en popularitat i en número d'adeptes com en reconeixement institucional i comercial.  Els nous artistes d'avui troben la seva raó de ser en nous aparadors,  allunyats moltes vegades dels centres convencionals dedicats a l'exposició de l'art:   Canals d'internet, events musicals,  celebracions multitudinàries, festivals a l'aire lliure,  dissenys per a pantalla, imatges editades i twitejades, espectacles hibrids de molt variable format,...
Aqui teniu uns exemples actuals d'iniciatives comercials vinculades molt directament a aquests tipus de nova creativitat.



 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada