diumenge, 21 de desembre del 2014

Inventant jardins.

El recinte de l'institut Maremar ofereix una configuració poc elaborada;  és com un espai fet a trossos, un terreny trepitjat i mestís, on s'hi fa la vida a "l'hora del pati" i on sortim tots a aprofitar la llum i a respirar l'aire lliure i,  fins i tot, a fer algunes activitats lectives, quan això  és compatible amb el ritme escolar.
Des de fa temps,  la matèria d'Educació Visual i Plàstica ha volgut dedicar una part del seu temari a la observació, l'aprofitament i la reflexió sobre aquest entorn tan proper.
Aquest any,  hem demanat als alumnes de 3er curs que duguessin a terme uns quants exercicis centrats en l'espai del jardí i de l'hort de l'Institut.   Per ampliar la seva noció de "jardí", i per tal de demostrar fins a quin punt un jardí és un objecte "visual" carregat de continguts i significacions,  varem fer, a l'inici de curs, un petit repàs per una sèrie d'espais extraordinaris ,  on la jardineria descobreix el seu costat més artístic.  Aquí en teniu unes mostres:


Imatges del Jardí de Monet a Giverny,  Sacro Bosco de Bomarzo,
Bloedel Reserve a Washington, Santa Clotilde a Lloret de Mar,
Vil.la Adriana a Tívoli,  Horto Botànico de Pàdua,  WangShiYuan de
Suzhou,  Lan Su Yuan d'Oregon, Keukenhoff a Holanda,  Cosmic
Speculation Garden d'Escòcia,  Central Park de New York,  Jardí
d'Escultures de la F. Miró, Barcelona.

Així,  els alumnes han passat d'uns plantejaments molt objectivistes i eixuts,  com son les vistes planimétriques (descarregades des de la web de l'Institut Cartogràfic de la Generalitat de Catalunya...




... a la creació d'imatges inventades,  tot i fent proves per fondre dues fotografies amb el programa d'edició GIMP:  Hem pres una imatge de l'hort del nostre institut i una altra imatge d'algun d'aquells jardins estudiats i n'hem fet la nostra particular transformació.  Tant sí com no,  haurem de continuar explorant aquesta via creativa!  


Diverses imatges treballades pels alumnes.



Llicència de Creative Commons
Treball escolar sense títol. de DDAA - (Alumnes que autoritzen la publicació d'aquestes imatges en aquest blog) està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada