divendres, 9 de gener del 2015

L'hort de l'Institut Maremar: Per una proposta creativa!

Exemple de distribució d'un hort  i grafismes
per representar diversas plantacions (X. Bentué).
Encara avui,  en la classe dedicada a Educació Visual i Plàstica,  se'ns fa estrany de parlar d'horts,  jardins i altres vergers d'aquesta mena.  Quatre generacions després de l'albada modernista, dos cents anys més enllà dels primers embrions de l'hortoteràpia, i a cinc segles i mig de l'Acadèmia Florentina,  encara sembla que desvariagem quan en una classe de dibuix ens mirem un hort i proposem un petit exercici de representació!


Per aquells que encara ens podrien mirar malament,  direm que un hort dóna per una mica més que per a colgar-hi cebes i patates:  un hort és,  per exemple, un lloc idoni per a aplicar una mica de geometria.  I posats a fer lligams,  un hort fa de bon reclam per tota mena d'ocells,  fins i tot pels que fan volar la memòria enrera,  i busquen entre papirs i canals els orígens de coses ben nostres.

En aquest primer trimestre que hem passat,   els alumnes de 3er d'ESO  han hagut de mirar-se l'hort des de totes bandes.  Els hi hem fet fer esbossos i dibuixos que,  sense acabar,  han anat quedant mig amagats per dins les seves carpetes.   Entre aquests exercicis hi havia vistes en planta,  dibuixos a escala  que de manera senzilla i inocent proposen una estructura creativa per organitzar les plantacions i els camins de l'hort.     

Exemple d'estructura "espanta-ocells"






























Llicència de Creative Commons
Treball escolar sense títol. de DDAA - (Alumnes que autoritzen la publicació d'aquests dibuixos en aquest blog) està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada