dimarts, 20 de setembre del 2016

La retòrica visual -I: La personificació


La retòrica visual podria definir-se com:  la capacitat que té la imatge de transmetre significats o sentits figurats diferents del seu sentit ordinari o directe, així com missatges ben concrets, a partir dels elements que es mostren i de la manera de presentar-los.   


La "personificació" és un d'aquests recursos que fan servir habitualment els creadors de productes visuals per a transmetre idees i sensacions concretes.  Es tracta d'atorgar a objectes inanimats o a animals tot de valors propis de les persones o dels éssers animats. 



Vegem-ne alguns exemples i mirem de fer-nos les preguntes següents:


  1. Quin element assumeix una "personificació" en aquesta obra?
  2. Quina diferència (o relació) hi ha entre les característiques de l'element real que coneixem i l'element "personificat" que apareix aqui?
  3. Perquè ha escollit l'autor aquest element concret per a fer aquesta personificació?
  4. Quin sentit figurat (idees o sensacions) se'ns volen transmetre?
  5. Pensem que el resultat produeix una comunicació eficaç del missatge que hom vol transmetre? 



Anunci de la propera retransmissió d'un gran esdeveniment esportiu en una cadena de televisió:




Curtmetratge d'animació realitzat per Pixar:




Anunci publicitari d'una marca de beguda comercial:


Guinness Cloud - Made Of More from lestoy on Vimeo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada