La retòrica visual podria definir-se com: la capacitat que té la imatge de transmetre significats o sentits figurats diferents del seu sentit ordinari o directe, així com missatges ben concrets, a partir dels elements que es mostren i de la manera de presentar-los.
La "personificació" és un d'aquests recursos que fan servir habitualment els creadors de productes visuals per a transmetre idees i sensacions concretes. Es tracta d'atorgar a objectes inanimats o a animals tot de valors propis de les persones o dels éssers animats.
Vegem-ne alguns exemples i mirem de fer-nos les preguntes següents:
- Quin element assumeix una "personificació" en aquesta obra?
- Quina diferència (o relació) hi ha entre les característiques de l'element real que coneixem i l'element "personificat" que apareix aqui?
- Perquè ha escollit l'autor aquest element concret per a fer aquesta personificació?
- Quin sentit figurat (idees o sensacions) se'ns volen transmetre?
- Pensem que el resultat produeix una comunicació eficaç del missatge que hom vol transmetre?
Anunci de la propera retransmissió d'un gran esdeveniment esportiu en una cadena de televisió:
Curtmetratge d'animació realitzat per Pixar:
Anunci publicitari d'una marca de beguda comercial:
Guinness Cloud - Made Of More from lestoy on Vimeo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada